ERP Yazılımı Kullanmanın Faydaları Nelerdir?

Günümüz ERP sistemleri tüm işletme işlevleri arasında geçiş yapabilen sistemlerdir. Dolayısıyla ERP sistemleri ile iş süreçleri, insanlar, tedarikçiler ve müşterilerin birbirine bağlanıp bütünleşmesi için bir ortam oluşturulur.

 

ERP’nin faydaları beş grupta toplanabilir:

Operasyonel Faydalar: Maliyet azalımı, döngü zamanı azalması, verimlilik artışı, müşteri hizmetlerinde iyileşme vb.

Yönetimsel Faydalar: Daha iyi kaynak yönetimi, iyileştirilmiş karar verme ve planlama, performansta iyileşme vb.

Stratejik Faydalar: Değişen iş çevresine cevap vermeyi sağlayarak işletmeye rekabetçi avantaj sağlama vb.

Bilişim Altyapısı: İşletme esnekliği, bilişim maliyeti azalması, bilişim yeteneğinde artış vb.

Organizasyonel Faydalar: Organizasyonel değişim, işletme öğrenimini destekleme, vizyon oluşturma vb.

 

ERP sistemlerinin işletmelere sağladığı diğer faydalar şöyle sıralanabilir:

 

  • İşletmenin tüm fonksiyon ve departmanlarını kapsayan kurumsal görüş 
  • Tüm işlemlerin girildiği, kaydedildiği, işlendiği, izlendiği ve raporlandığı kurumsal veri tabanı
  • Piyasadaki tehditlere ve fırsatlara daha hızlı tepki verme
  • Stokun azaltılması
  • Stratejilerin neticelerini değerlendirme olanağı
  • İşletme içi koordinasyon artışı
  • Üretim performansı artışı
  • Stratejilere uygun işletme yönetimi
  • İşletme kaynaklarının verimli ve etkin kullanımı
  • Gerçek zamanlı kar-zarar ve maliyet analizlerinin yapabilme
  • Değişken üretim koşullarına hızlı tepki vererek rekabet gücünü artırma
  • Müşteri hizmet seviyelerini geliştirerek müşteri memnuniyetini artırma
  • Müşteri, dağıtım merkezi, üretim ve tedarikçi arasında yakın işbirliği ve bilgi iletişim ortamının sağlanması
  • Bilginin entegrasyonu ile tek bir noktadan gerekli bilgilere ulaşma imkanı
  • Bilginin kesintisiz biçimde paylaşılması
  • Kullanılan bilginin kalitesinin geliştirilmesi
  • Direkt işlem maliyetlerinin azaltılması.
  • Zamanında ürün teslimatının artması
  • Bir defa veri girişi yapılması
  • Daha az kağıt kullanımı
  • Geliştirilmiş tedarik zinciri
  • Ortak müşteri veri tabanının oluşması
  • Gelişmiş uluslararası işlemler
  • İnternet tabanlı uygulamalar
  • Şirket içi entegrasyonu sağlar, böylece tüm departmanlar ihtiyacı olan bilgiye anında ulaşır
  • Yöneticiler karar destek amaçlı raporlara anında ve kesin sonuçlarla ulaşır
  • Sistemin sağladığı kolaylıklar sayesinde zamandan, iş gücünden dolayısıyla paradan tasarruf edilir
  • Fireleri ve kayıpları önleyerek üretim maliyetlerini düşürür