Edit Content

ERP

Edit Content
Click on the Edit Content button to edit/add the content.

İNSAN KAYNAKLARI

Nasıl Nitelikli Bir İK Uzmanı Olunur?

“İnsan kaynakları” günümüz iş hayatında her zaman karşımıza çıkan bir alandır. Hemen herkesin “İnsan kaynakları nedir?” sorusuna verebilecek bir cevabı vardır fakat nasıl nitelikli bir İK uzmanı olunabileceği de İK konusunda cevap bulmayı bekleyen bir diğer sorudur. Biz de bu yazımızda insan kaynakları hakkında bilinenlerden yola çıkarak “Nasıl nitelikli bir İK uzmanı olunur?” sorusuna cevaplar bulmaya çalıştık.

İK Uzmanı Kimdir? 

İK uzmanları işveren şirketle şirketin çalışanları ve adayları arasındaki ilişkiyi düzenleyen, şirketlerin çalışan profilini ve çalışma stratejisini belirleyen insan kaynakları departmanında çalışırlar. İK uzmanlarının şirketlerin çalışan profilini belirlemek, adaylar arasında belirlenen şirket profiline uygun olanları seçmek, onlarla yüz yüze görüşüp onları işe almak, şirkete ve işe adapte etmek, aynı zamanda bütün bunları takip edip kontrol ederek çalışanların istekleriyle ilgilenmek ve bu istekleri yerine getirmek gibi görevleri vardır.

Nitelikli Bir İK Uzmanının En Belirgin Özellikleri

Güçlü Bir İletişime Sahip Olmak

İnsan kaynaklarının şirketlerdeki temel hedefleri; verimlilik, eşitlik, esneklik, iş güvencesi,  performans ve kariyer yönetimi, iş yaşamının kalitesinin yükseltilmesi, çalışma koşulları ve çalışanın bağlılığı olarak sıralanabilir. Dolayısıyla İK departmanı şirketlerin en önemli birimlerinden biridir ve bu departmanda görev alacak kişilerin sabırlı, empati kurabilen, dinleme becerilerine hakim, farklılıkları fırsatlara çevirebilen pozitif bir yapıda olması beklenmektedir. Sıralanan bu özellikleri tek bir özellikte toplayacak olursak, “güçlü bir iletişime sahip olmak” bir İK uzmanının olmazsa olmaz özelliğidir.

Yüksek Organizasyon Becerisi

Nitelikli bir İK uzmanının sahip olması gereken bir diğer önemli özellik “yüksek organizasyon becerisi”dir. İş dünyası bir arada çalışan birçok kuşağa sahiptir ve bu kuşağın çalışma sürecini takip ve kontrol etmek, aynı zamanda bu süreci düzenlemek hususlarında İK’cılara büyük iş düşmektedir. Bu nedenle yüksek bir organizasyon becerisine sahip olmak bir İK uzmanında aranan özelliklerin başında gelmektedir.

Sağduyulu Olmak

İyi bir İK uzmanının sağduyulu olması gerekir. Bu sayede doğru, gerçekçi ve mantıklı kararlar alarak iş sürecini yürütme ve planlamada yerinde adımlar atabilir. Buna objektif olmak, zekâ, samimiyet, adillik, ikna becerisi, uzlaşmacı olmak, yapıcılık, kararlılık ve güvenilirlik gibi özellikler de ekleyebiliriz. Bu özelliklere sahip bir İK uzmanının kolaylıkla başarıya ulaşması mümkündür.

Esnek Olmak

Çalışanın yanında olan, üst yönetimle çalışan arasında köprü olabilen, uzlaşmayı bilen problem çözme becerisi yüksek, stratejik bakış açısına sahip olan, şirketini ve yapılan işi iyi anlayan, şirketinin bugün ve gelecekteki hedeflerine uygun olarak İK planları düzenleyen bir İK uzmanı nitelikli bir İK uzmanıdır. Ayrıca rol model olmak, her zaman ulaşılabilirlik, duruma ve şartlara göre davranıp kendini esnetebilmek, kolay yılmamak ve zorluklara karşı yaratıcı çözümler üretmek de nitelikli İK uzmanının özelliklerine dâhildir.

Bu yazımızda İK departmanı ve İK uzmanlarının görevlerinden yola çıkarak “Nasıl nitelikli bir İK uzmanı olunur?” sorusuna cevaplar bulmaya çalıştık. Yukarıdaki paragraflarda sayılan özelliklere bakıldığında aslında hepsinin temelinde “insanı sevmek” olgusunun olduğu açıkça görülmektedir. Eğer iyi bir İK uzmanı olmak istiyorsanız daha çok insan sevmeli ve artık üründen çok insana hizmet edilen bir dünyada yaşadığımız gerçeğini unutmamalısınız.

Bu içeriklerde ilginizi çekebilir