Hangi sektöre ürün ya da hizmet sunarsanız sunun, bir rakibinizin olmaması imkansızdır. Hal böyle olunca bulunduğunuz piyasa da rakip analizi yaparak, sektörünüzdeki diğer firma ya da şirketlerin hamlelerini görmeniz ve o hamlelere göre kendinizi geliştirmeniz, önlem almanız gerekmektedir.
Bu yazımızda sizler için rakip analizi ve özel taktiklerden ayrıca kurumsal iş yazılımları ve kullanım alanlarından bahsedeceğiz.
Rakip analizi ve özel taktiklerden bahsetmeden önce rakip analizi ile rekabet analizi arasındaki farkı açıklamakta fayda var. Rakip analizi piyasadaki rakiplerinizi tespit etmeyi ve incelemeyi kapsarken rekabet analizi ise sizin bu rakiplerinizle rekabetinizdeki gücünüzü test etmeyi kapsar. Bu karışıklığı açıkladığımıza göre konumuza geri dönebiliriz.
Piyasadaki rakiplerinizden sıyrılmak, bir adım öne geçmek istiyorsanız yapmanız gereken belli başlı analizler var. Bu analizleri tek tek açıklayacak olursak;
Rekabet Analizi: Rakipleri belirleme ve onların güçlü ve zayıf yönlerini belirlemenizi sağlar. Ayrıca rakiplerinizin iş ve pazarlama stratejilerini ölçme sürecidir.
Hedef Belirleme: Ürün ya da hizmetlerinizin, piyasadaki potansiyel müşteriler arasından kimlere hitap edeceğini belirlemenizi sağlar. Sonuçta hiçbir ürün ya da hizmet, potansiyel müşterilerin tamamına hitap edemez.
Piyasa Analizi: Piyasanın büyümesini etkileyen çeşitli faktörlerin değişen dinamizminin incelenmesidir. Firmanın mevcut ihtiyaçları karşılayan uygun bir iş planı geliştirmek için piyasanın davranışını tam oalrak anlamasını sağlar.
Bunların yanı sıra bazı özel rakip analizi yöntemleri de vardır. Bunlar;
SWOT Analizi Yöntemi: SWOT kelimesi, strengths (güçlü yönler), weaknesses (zayıf yönler), oppurtunities (fırsatlar) ve threats (tehditler) kelimelerinin baş harflerinden oluşmaktadır. Her marka sahibinin güçlü ve zayıf yönlerini listeleyerek bunlardaki fırsatları ve tehditleri analiz etmelerine SWOT analizi denilmektedir.
PEST Analizi Yöntemi: PEST kelimesi, politik, ekonomik, sosyal ve teknolojik kelimelerinin baş harflerinden oluşmaktadır. Rakiplerinizin politik, ekonomik, sosyal ve teknolojik alanlardaki gelişmelerini ve kendi gelişmelerinizi bu yöntemle analiz edebilirsiniz.
Rakip Dizisi (Competiror Array) Yöntemi: Rakiplerinizin performansını anlamanızı sağlayan bir yöntemdir. Bu analiz ile rakiplerinizin pazara sağladığı katkıları ölçebilirsiniz. Bu sayede pazarlama ve satış stratejinizi bunlara göre şekillendirebilirsiniz.
Pek çok kurumsal iş yazılımı olsa dahi bu yazılımlardan en öne çıkan ve en sık kullanılanlar ERP yazılımı ve İK yazılımıdır.
İK yani İnsan Kaynakları yazılımları, firmanız için işçi alım sürecinin tüm kademelerini yönetebilmenizi sağlar. İK yazılımları içinde bulundurduğu işe alım modülü, eğitim modülü, özlük modülü, bütçe modülü ve bordro modülü gibi çok sayıda çeşitli modülü ile çalışanlarınızı daha kolay takip etmenizi sağlar.
ERP yani Kurumsal Kaynak Planlaması yazılımları, işletmelerde mal ve hizmet üretimi için gerekli iş gücü, makine ve malzeme gibi kaynakların verimli bir şekilde kullanılmasını sağlayan bütünleşik yönetim sistemlerine verilen genel addır.
Bu noktada Bilişim AŞ, Bilişim ERP, Bilişim HR (İnsan Kaynakları Yazılımı), Bilişim BI gibi pek çok ürünü sizler hizmet sunmaktadır. Ürünlerinin sağladığı kolaylık ve müşterilerinin memnuniyeti göz önüne alındığında Bilişim AŞ için alanında önde gelen bir firma diyebiliriz.