Ethica Sigorta A.Ş. Finans ve Muhasebe süreçlerinde BilişimERP'yi tercih etti.
Ethica Sigorta A.Ş. Finans ve Muhasebe süreçlerinde BilişimERP'yi tercih etti.
25 Ekim 2020
Finans Yönetim Sistemi
Türkiye mevzuatına göre alt yapısı oluşturulmuş, müşterilere göre şekillenebilen, kurulumu ve kullanımı kolay bir sistemdir. Bütçe, Genel Muhasebe, Cari İşlemler, Finans İşlemleri modüllerinden oluşmaktadır.
Bütçe modülünde, Muhasebe hesaplarına göre ve Gelir gider türlerine göre aylık bütçe yapıları kullanıcı tarafından formüllerle oluşturulmakta ve gerçekleşme verileri otomatik oluşmaktadır.
Genel muhasebede, muhasebe verileri, diğer alt sistemdeki işlemlerin toplu muhasebeleştirilmesi yoluyla oluşur. Cari, stok, çek senet, banka hesap vb. gibi ana veriler bazında entegrasyon hesapları tanımlanır ve sistem bunlara göre muhasebeleştirme yapar. Sistem e-defter mevzuatına tam uygundur.
Cari işlemlerde fatura işlemleri, e-fatura oluşturma, alma işlemleri, genel cari işlemleri yapılmaktadır. Sistemle bütünleşik irsaliye, fatura listeleriyle muhasebeleşme sorguları, iade fatura sorguları kolayca yapılabilmektedir.
Finans İşlemlerinde, çek senet işlemleri, banka ve kasa işlemleri yapılabilmektedir.
Nakit Akışı modülü ile Standart Muhasebe –finans işlemlerinin haricinde, faturası olan ve faturası daha oluşmamış işlemleri dahi dikkate alarak, istenilen periyotlarda nakit giriş ve çıkışları sorgulanabilmektedir.
Maliyet Yönetim Sistemi
Sistem masraf yerlerine ve harcama kalemlerine göre oluşturulan harcama tablosuna dayanmaktadır. Harcama Tablosu, Finans Yönetimi ile formüllere dayanan yapıyla ya da manuel olarak oluşturulabilir, yani Finans yönetiminden bağımsızdır. Sistemin temel hedefi kademeli dağıtım yöntemine göre genel, yardımcı masraf yerlerinde oluşan harcamaları dağıtım anahtarları yoluyla ana masraf yerlerine dağıtmaktır. Böylece ana masraf yerlerine birim sabit ve değişken maliyetler hesaplanır.
Masraf yeri birim maliyetleri, malzeme çıkışlarından hareketle standart ve iş emri gerçekleşen maliyetler hesaplanarak ürün maliyet değişimi gözlemlenebilir.
Karşılaştırmalı harcama ve maliyet karşılaştırmalarıyla, yöneticileri karar alma sürecinde desteklemektedir.
Ethica Sigorta A.Ş. hakkında,
2016 Ocak ayı sonunda kurulan Ethica Sigorta, bu tarihten 3.5 ay kadar kısa bir süre sonunda sigortacılık ruhsatını aldı. Şirket, yoğun çalışmalar neticesinde son derece kısa zaman dilimi içerisinde altyapısını tamamladı ve 27 Temmuz 2016 tarihinde faaliyete geçti. Deneyimli yönetim kadrosu, güçlü acente dağıtım kanalı ve dijital çağın gerektirdiği modern yazılım sistemleriyle sigortacılık sektöründe müşterilerinin hizmetinde olmanın mutluluğunu yaşıyor.
Ethica Sigorta, sigortacılık sektöründe 30 yıldan fazla deneyime sahip olan yönetim kadrosu ile “Sigortacılık bizim işimiz” diyerek sektöre taze kan getirmeyi ve müşterilerine beklentilerin üzerinde hizmet sunmayı hedefliyor.