bilişimERP

Köklü yazılım üreticisi Bilişim A.Ş.’nin endüstride ve akademik çevrelerde kabul görmüş üretim ve yönetim sistemlerini, kalite yönetimi odaklı olarak en yeni yazılım geliştirme teknolojileriyle harmanladığı uçtan uca entegre kurumsal çözümdür.
Kayıt sırasında aynı kayıt var uyarısı geliyor fakat sorguda çıkmıyor

Daha önce kaydedilmeye çalışılırken internet kesintisi vb bir nedenle kayıt askıda kalmış olabilir. Bilişim tarafından log lara bakılmalı

ERP başlıkları ingilizce olarak gelmekte.

Windows Denetim Masasında, Bölge Dil ayarlarından dil Türkçe olarak değiştirilmelidir.

Sistemdeki bir kullanıcıya başka bir kullanıcı mesaj gönderirse kullanıcı nasıl farkedecek?

Kullanıcı tanımlamalarda 3dk lık bir parametre tanımı sözkonusu. Bu durumda sağ altta uyarı vermeye başlar.

Ekran menülerinde sıra değişikliği mümkün mü? Örneğin Stok Yönetiminde Stok işlemleri menüsündeki Malzeme İstemi İşlemleri nin menü içerindeki sırasını değiştirmek mümkün mü

Genel Yetki Tanımalma İşlemleri/Bilişm Özel Menü ve Esnek ekran/Özel Menü Oluşturma ekranında menü sıraları değiştirilebilir.

Önceden verilmiş rol kodları daha sonra değiştirilebilir mi? Değiştirilmek istenirse ne yapılır ?

Hayır rol kodları değiştirilemez, değiştirilmesi gerekirse silinip yeni rol kodu olarak yaratılması ve içeriğinin doldurulması ve ilgili kullanıcılarla ilişkilendirilmesi gerekir. Bu sebeple rol kodları verilirken kişi isimlerinin kullanılmaması önemlidir.

Mesajla gönderilen dosyanın farklı kaydedilmesi nasıl?

Dosya göster denildiğinde sunucudan alınıp temp dosyalarına atılan dosyanın açılınca farklı kaydet yapılması gerek

üzerinde mesajlaşma yapmak istediğimizde ,yeni mesajlar sisteme yeniden giriş yapmadığımız sürece gelen kutusuna düşmüyor.

Parametrik olarak 3 dakikada bir otomatik sorgu devreye alınabilir.

Gerçekleşmede tarih girerken 10 gün öncesinin girilmesine izin verilmiyor. ( 30 gün ideal olabilir)

Parametrik olarak arttırılabilir

bir kullanıcının erp kullanım hakkında rapor

mevcut raporun sisteme yüklenerek kullanıcı raporlardan alınması gerekir.

Ortak işlemler/genel uyarı ekranında yapılan değişiklik aktif olmuyor

Bu ekranda yapılan değişikliklerin aktif olması için sunucunun kapanıp açılması gerekir

Bir ekranda yapılan kullanıcı formatının diğer kullanıcıların ekranlarında da yapılabilmesinin kısa yolu var mı?

Bir kullanıcı istenen ekran değişikliklerini yaptıktan sonra Genel Tanımlamalar/Temalar ekranındaki" Değişiklikleri Veri Tabanına Kaydet" butonu ile kaydetmeli sonra aynı değişikliğin yansıtılması istenen kullanıcıların bilgisayarlarında uygulamaya kendi kullancısı ile girip Genel TAnımlamalar/Temalar daki " Değişiklikleri veri Tabanından Yükle" butonu ile çekebilir.  VEYA C:/Kullanıcılar/Win 7 altındaki "clientproperty.ini" istenen kullanıcıların bilgisayarına taşınırsa da olur. 

Ekrandaki kayıtlarda saat yanlış geliyor

Saat ayarları kullanıcı ve erp server da İstanbul değil, Atina Bükreş olmalı

"Bu sene başında şirkettin organizasyon yapısında bir takım değişiklikler oldu. Bu sebeple organizasyon şemasının tümünü yeniden yapılandırmamız gerekiyor.

Kişi-Üretim Bölümü ilişkisi içeren tüm işlevlerde (Örn. Üretim Sihirbazlar) sistem bu bilgileri Özlük Ekranındaki Organizasyon ile bu organizasyonun organizasyon tanımlamada eşleştirilen Üretim Bölümü bilgisini kullanmaktadır. Ayrıca İnsan Kaynaklarında ki üretim bölüm ilişkileri ve bunlarla ilgili raporlar da bu veriye bağlıdır.
Dolayısıyla değişiklikleri kayıt silmeden mevcut kayıtların bağlı oldukları üst kayıtları değiştirerek yaparsanız daha sağlıklı olacaktır.
Bir de işlemi yapmadan organizasyon tablosunu yedeklerseniz (create as select şeklinde) bir sıkıntı çıkarsa geri dönüş rahat olacaktır.

Log parametrelerinin işaretlenmesi önemli mi?

Sistem Log Paremetreleri ekranında seçim kutucukları işretlenmiş olan tabloların loglarını tutar. Seçim yapıldığı tarihten sonraki kayıtları loglarda saklar. Bu nedenle alt sistemlerdeki önemli tabloların log parametrelerinde tüm seçimleri yapılmaldır

rol yetkileri ser ibir şekilde silinirken kaydetme hatası veriyor.

tek tek silinmeli

Finans fatura kaydında kayıt gerçekleşmiyor

Kullanıcı için ilgili dönem tanımlaması yapılmış olmalıdır. Ya kullanıcı tanımlamada " Finans Dönemi sor" işaretlenerek her girişte finans dönem seçimi yapılmalı yada ilgil kullanıcı tarafından Finans ta Yetki tanımlamada "İlgili Dönemi Seç" seçimi yapılmalı.

organizasyon bazında satınalma satış irsaliye faturaların görülmesine kısıt konabilir mi

Satış organizasyon zorunlu parametresi aktif hale getirilmeli ve polici parametresi aktif yapılmalı. Bu polici yi devreden çıkarmak için Organizasyon Tanımlama da "Tümü" seçimi yapılırsa tüm organizasyonların verileri görülebilir 

ERP veri tabanı yedeğini harici ortama almak için hangi klasör alınmalı

C nin altıdaki VERİTABANI_YEDEK klasörü.  VT_YEDEK e gerek yok

Asıl firma işaretlemesi veri tabanında nasıl yapılır

ERPORT.ERP_FIRMA tablosunda eklenen Asıl firma verisi bulunur. Data sekmesinde ASIL_FIRMA alanı 1 yapılır. Dikkat: Her fabrikada 1 tane olmalıdır.

Hata loglar nereden okunur

C:\erp-jboss-4.2.2.GA\server\default\log dosyasının son satırları

Ekrandaki "Sorgu Politika Tip" alanı nedir

Satış bölgeleri olan firmalar için yaptığımız policy yani şubelerin sadece kendi verilerini görmesi merkezin tüm veriyi görmesini sağlayan yapının organizasyon bazında tanımının yapıldığı kolon

Kullanıcı Lisans sınırı nedeniye mobil kullanacak operatörler kullanıcı olarak tanımlanamamaktadır. Mobil e nasıl girebilirler ve hangi iş emrinde kimin çalıştığı nasıl anlaşılacaktır

Mobil kullanım için işçileri ERP de kullanıcı olarak tanımlamışlardır.
Bu durumda mobil nasıl kullanacağız, işi kimin yaptığını nereden bileceğiz diye soracaklardır.
ERP kullanıcılarda “Üretim Operatörü” diye bir kullanıcı tanımlayıp, onu bir gerçek kişi ile ilişkilendirerek ID sini mobil kullanacak olan işçilere verebilirler.
Giriş yapan kullanıcı hep aynı olur ama Çalışma Başlat sırasında kişiler kendilerini seçerler. Böylece çalışanın kim olduğu belli olur.

ERP Yedek alma prosedürü nasıl?

Sistem veritabanı yedeğini günlük olarak almaktadır. Yedek aldığı dizin; C:\VT_YEDEK\ şeklinde dir. Yedeklerin isimlerinde yedek alındığı tarihe göre, isimlendirme yapılmaktadır.Yedek dosyalarının uzantıları; sıkıştırımış dosya şeklindedir(7z).Sıkıştılan dosyalar X:\VERITABANI_YEDEK\   (X diski C,D,E vb ve benzeri disk olabilmektedir.içine taşınmaktadır.
Yedeklerin güvelik açısında En az haftalık 1 kere mevcut yerden başka bir yere kopyalanması , yedeklerin güvenliği için çok önemlidir. Yedeklerin kontrolü sırasında boyunlarında 1kb vb. gibi normalden farklı olması durumunda, bize bilgi verilmesi gerekmekterdir.
Veri Tabanı yedek alması sisteminin , windows kullanıcısının yetkileri ile çalıştığından yedeklemenin çalıştığı kullanıcı (BİLİŞİM LTD. çalışanlarının bağlandığı genellikle Administartor, ADMIN, ERPADMIN) yetkilerinin değişmesi (Okuma, Yazma), şifre değişmesi , farklı uygulamaların kurulması&kaldırılması, durumda oracle dosyalarına erişmesine veya yedek alma sisteminin devre dışı kalmasına neden olabilmektedir. Bu gibi durumlarda yedeklerin sağlıklı çalışması için bize bilgi verilemesi gerekmektedir.

Soru Sor