Edit Content

ERP

Edit Content
Click on the Edit Content button to edit/add the content.

ERP

Satın Alma Yönetimi Nedir?

Günümüzde artan müşteri talepleri ve rekabetle birlikte işletmeler kalite, maliyet ve performans unsurlarını içeren rekabet stratejileri geliştirmek zorunda kalmıştır. Bu unsurlar göz önünde bulundurulduğunda satın alma yönetimi, bir işletme için en önemli konulardan biridir. Çünkü satın alma yönetimi, işletmenin rekabet etme gücüyle doğru orantılıdır.

Satın Alma Kavramı

Satın alma, üretim için ihtiyaç duyulan her çeşit malzeme, teçhizat, ürün ve hizmetlerin temin edilmesi ile ilgili faaliyetlerin sorumluluğunu taşır ve malzeme yönetiminin pazar ile olan ilişkisini meydana getirir. Bununla birlikte satın almanın işletmelerin kendi ihtiyaçlarını gidermesinde kullandıkları hizmetleri en iyi şekilde temin etme fonksiyonu da bulunmaktadır.  Kısaca satın alma, kiralama veya diğer kanuni yollarla tekrar satma ya da üretimde kullanma amacıyla araç gereçler, esas parçalar, tedarikçiler ve hizmetlerin elde edilmesi fonksiyonudur.

Yukarıdaki tanımdan yola çıkarak satın alma fonksiyonunun amaçları; Satın alınması gerekli ürün ve hizmetlerin özelliklerinin belirlenmesi, en uygun tedarikçinin belirlenmesi, tedarikçi ile müzakereler yapmak, anlaşma sağlanan tedarikçiye sipariş vermek, siparişi takip ve kontrol etmek, satın alma sürecini izleme ve değerlendirme olarak sıralanabilir.

Satın Alma Yönetimi

Satın alma yönetimi, ürünlerin ve hizmetlerin doğru kalitede, doğru miktarda, doğru zamanda, doğru fiyatta ve doğru kaynaktan tedarik edilmesini sağlayan yönetim ve yazılım sürecidir. Bir işletmenin rekabet etme gücünün fazla olması, ne kadar iyi bir satın alma yönetimi uyguladığı ile doğrudan ilişkilidir.

Satın Alma Yönetimi’nin Amaçları

  • İşletmenin fonlarını verimli ve etkili bir şekilde kullanmak.
  • Doğru ürünleri, doğru miktarlarda, doğru zaman ve maliyetle, doğru tedarikçiden satın almak.
  • Tüm departmanlar arasında güveni sağlamak amacıyla etik değerler ile hareket etmek.
  • İşletmelerin kendi ihtiyaçlarını giderecek hizmetleri optimum şekilde temin etmek.

Verdiğimiz bilgiler açıkça göstermektedir ki küresel rekabet ortamında satın alma faaliyetleri, işletmeler için stratejik bir öneme sahiptir. Dolayısıyla, işletmelerin bu rekabet şartlarında nitelikli bir satın alma yönetimine sahip olması her zamankinden daha fazla önemlidir. Bu bağlamda, sahip olduğu Tanımlamalar-Satıcı İşlemleri, Satınalma İstekleri, Teklif İsteme/Değerlendirme, Sipariş İşlemleri, Uzun Dönemli Anlaşmalar ve Tedarikçi Değerlendirme özellikleriyle BilişimERP, satın alma faaliyetlerinizi yönetmenizde ve rekabet üstünlüğü elde etmenizde işletmenize önemli katkılar sağlayacaktır.

Bu içeriklerde ilginizi çekebilir