İş dünyasındaki rekabet koşullarında işletmeler ticari faaliyetlerini sürdürebilmek için müşteri memnuniyeti elde etmek ve ürünlerinden maksimum fayda sağlamak zorundadır. Bu nedenle rekabet avantajı kazanmak isteyen pek çok işletme, doğru zamanda doğru ürünleri piyasaya sürerek ürün yönetimini aktif olarak kullanır ve başarı elde eder. Gelin birlikte ürün yönetimi detaylarını inceleyelim.
Ürün yönetimi, işletmenin pazarlama faaliyetlerinde başarılı olmasını, yani mal veya hizmetlerini ortaya koyarken kaliteden ödün vermeden, düşük maliyetle ve hızlı biçimde faaliyetlerini ortaya koymasını sağlar. Ürün yönetimi, bir işletmedeki üretim faaliyetlerinin tümünün organizasyonuna, sürdürülmesine ve kontrolüne imkan verir. Aynı zamanda ürün yönetimi; ürün tedarikçilerinin araştırılması, belirlenmesi, yönetimi, stok planlaması ve fiyatların belirlenmesi gibi işlere de yardımcı olmaktadır.
Bir işletmenin faaliyetlerinin temelinde çoğunlukla ürün olduğu için ürün yönetimi sisteminin uygulanmasıyla işletmede ürünlerle ortaya çıkan sonuçlar daha kolay yönetilebilir ve daha kolay tahmin edilebilir.
Ürün yönetimi sistemleri, müşteri istek ve taleplerinin değişmesiyle geleneksellikten uzaklaşmıştır ve tamamen müşteri odaklıdır. Geleneksel ürün yönetiminin değişmesinde teknolojinin de etkisi bulunmaktadır.
Yazımızın başında da ifade ettiğimiz gibi günümüzde üretim şirketleri artan rekabet neticesinde sürekli verimliliklerini artırmak ve ürün maliyetlerinde büyük etkisi olan işçilik sürelerini düşürmek zorundadır. Üretim şirketlerinin bu ihtiyaçlarına cevap verebilmek için Methodwizard programı tasarlanmıştır. Methodwizard’ın web tabanlı yazılım mimarisi ile operasyonlar kolaylaştırılır, işler standartlaştırılır, katma değeri olmayan işler azaltılır, kayıplar ve israf önlenir, parça ve iş akışı iyileştirilir, üretim yeri ergonomisi düzenlenir ve üretim optimizasyonu yapılır.
Ürün yöneticisi, işletmenin sahip olduğu bir ürünün fikir aşamasından başlayarak meydana getirilmesi ile pazarlama ve satış sonrası hedeflenen başarıya eriştiği noktaya kadar bütün ürün yaşam döngüsünü yürüten kişidir. Başka bir ifadeyle ürün yöneticisi, sorumluluğundaki ürünün işletmenin hedeflerini yerine getirmesini sağlamakla görevli olan kişidir.